onsdag 25. mai 2011

Mysteriesokker og litt til.

Mysteriesokkene er ferdig.

Sokkene er ferdig og jeg ble superfornøyd.
Bittami er utrolig flink til å lage mønster.
Disse skal ikke gis bort, men varme mine egne føtter.
Jeg har strikket de i turkis Silja.




Her kommer noe av det andre som ble laget under tiden jeg var kameraløs.
Jeg tok en tom pringelsboks og fant frem litt restegarn.
Mønster og antall masker tok jeg ut fra hodet,
og vips hadde jeg en fin boks til å ha tennbriketter i på hytta.



En dag jeg var på besøk hos min mor fikk jeg med meg en pose med noe gammelt garn hjem.
Noe av det ble kastet, men noe måtte jo prøves også.
Det var et garn der som het Telemark,
det ble forvandlet til et par Kerttu-sokker.
Det var et mønster jeg likte godt.
Garnet var også veldig godt og mykt å strikke med.



For en tid tilbake strikket jeg et Hello Kitty sitteunderlag til barnebrnet.
Mønsteret har jeg funnet på en blogg, men i farten klarer jeg ikke å huske hvem som har den.
Det er strikket i Cortina og det er første gang jeg prøver det garnet,
og jeg synes tovinga ble veldig bra.


Så slutter jeg med et lite vårtegn.
Skulle nesten tro det var høst slik som været har oppført seg de siste dagene,
men, men sommeren kommer vel får vi tro.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar