onsdag 18. mars 2009

Votter og pulsvarmere.

For tida går det mye i småprosjekter, noe jeg synes er gøy. Her har jeg strikket pulsvarmere til dattera og ei som ho jobber sammen med i barnehagen. Dattera ville ha turkise og for å slippe å lage to like par ble de andre blå. Veldig morsomt mønster og kjemperaske å lage. Mønsteret heter Alligator. Er ikke helt sikker på om garnvalget er det rette. Har brukt Pt2. De ble iallefall godt mottatt. Kommer vel tilbakemelding etterhvert.
Så har hun klart å miste vottene jeg strikket for en tid tilbake. Da var det bare å kjøpe garn å starte på et nytt par. Denne gangen valgte jeg fritidsgarn, men lilla skulle de være nå også. Nå gjenstår det bare en runde eller to i vaskemaskinen.
Vottene mine er også ferdige. Skjønte ikke helt den tommelgreia jeg. Satte av masker mens jeg strikket og plukket opp igjen etterpå. Enkelt og greit. Vottene ble ikke så himla store, så jeg var litt usikker da jeg puttet de i vaskemaskina. Det gikk bra. Vottene ble akkurat passe.

Bilde før og etter toving.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar