onsdag 7. september 2011

                      sokketyv
Vi har en liten sokketyv.
Har mange ganger lurt på hva som er så artig med sokker, 
men her i huset kan du snuble over sokker på de utroligste steder.
Sokker må plasseres minst en meter opp fra gulvet.
Har til og med hendt at vi har gått tur,
og plutselig legger jeg merke til at vi også har med oss en sokk på tur.
På hytta i sommer hadde jeg hengt et bløtt sokkepar ute på 
rekkverket på verandaen.
Et par minutter går, så kommer synderen,
Først den ene sokken som blir tatt med ut i skogen og gjemt i ei blåbærtue.
Neste sokk blir hentet og den blir gjemt bak uthuset.
Har ikke tall på alle de gangene jeg har vært ute i hagen og lett etter sokkene mine.

snart jul? 
nei, håper ikke det. Begynte på denne dropskjolen tidlig i vår
med tanke på julekjole, men den har levd et stille liv i sommer.
Det er bare ermene som mangler så det er vel fremdeles håp.


Det er andre ting som er mye mere moro for tiden,
Jeg er med på en kunststrikkealong på Trådsnella.
Er spent på resultatet for den blir nok ganske stor,
har kommet til omg 60 av 130 nå.
Jeg strikker den i lilla Mandarin.
 Og det som nesten er enda mere gøy er å hekle amigurumi.
Har heklet noen figurer, men har jeg ikke fått tatt bilde av de enda
Har bestilt meg noen bøker som jeg håper kommer i posten snart.
Da blir det kunststrikk og amigurumi i helga.







1 kommentar:

  1. Det var nå en herlig sokketyv du har,ikke lett å bli sinna på en sånn tyv.
    Julekjolen din blir flott og det er heldigvis litt tid igjen til jul å gjøre den ferdig på.

    SvarSlett